BDO & Jumbo Supermarkt

"Het HR dossier is volledig gevuld en toegankelijk voor de werknemer"

Klantverhaal Loket.nl - BDO - Jumbo Supermarkt

Wie is Jumbo Supermarkt Jim Koster?
Jumbo is een Nederlandse keten van supermarkten van Jumbo Groep Holding B.V., die eigendom is van Stichting Administratiekantoor Van Eerd Groep Holding. Het is met een marktaandeel van 21% de op een na grootste supermarktketen van Nederland. Er werken anno 2020 ongeveer 85.000 mensen. Jumbo Supermarkt Jim Koster is gelegen in Reeuwijk.

Deel via

Klantverhalen > BDO & Jumbo Supermarkt

Aardappelen, een zak geschrapte wortelen, tartaartjes, een half tarwe brood en een stuk kaas. Of je boodschappen doen nu wel of geen pretje vindt, het moet gebeuren. Je zal immers eten en drinken in huis moeten hebben. En zo is het ook met de personeels- en salarisadministratie binnen organisaties: het moet gebeuren. Personeelsgegevens dienen juist en veilig vastgelegd te worden en medewerkers moeten iedere periode weer hun salaris ontvangen. Met o.a. het thuisbezorgen van boodschappen, de laagste prijzen van Nederland, service met een glimlach en het grote assortiment maken de Jumbo supermarkten het winkelen voor iedereen een stuk leuker en gemakkelijker! En laat Loket.nl de HR- en salarisadministratie voor medewerkers van Jumbo nu ook een stuk leuker en eenvoudiger maken. ā€œEr gaat zoveel geautomatiseerd, ik heb er geen omkijken naar. Super fijnā€, vertelt Denise Rustwat, HR-medewerker bij Jumbo Jim Koster in Reeuwijk.

Bekijk de video hier!

 

De adviserende rol pakken

Sinds 2016 bedient BDO Retail Accounting zoā€™n 200 vestigingen van Jumbo. ā€œWij wilden een nieuwe dimensie aan de samenwerking toevoegen. We wilden administratief werk uit de winkel halen, de ondernemers goed voorzien van managementinformatie en gemak biedenā€, aldus Ben Evers, Adviseur bij BDO. BDO biedt de ondernemer een hoogwaardig managementinformatiesysteem, genaamd Analytics. Door middel van koppelingen met andere systemen, zoals Loket.nl en R&R, is er veel data beschikbaar in Analytics. Het biedt een ondernemer alle benodigde informatie om heel gericht te kunnen sturen op omzet, marge, derving en uiteraard personeelskosten. ā€œDat stelt ons in staat om echt de adviserende rol te pakken en te adviseren daar waar het moetā€, vertelt Ben enthousiast.

Het HR dossier is volledig gevuld en toegankelijk voor de werknemer

ā€œMet 150 medewerkers in dienst, kun je niet alles op een kladblaadje bijhoudenā€

Over de adviserende rol van BDO is Denise erg te spreken. ā€œWe hebben echt een mooie samenwerking. En als ik vragen heb, kan ik altijd contact opnemen met mijn contactpersoon van BDO.ā€ Ook specifiek op het gebied van loonverwerking of HR heeft Denise een vast aanspreekpunt waarbij ze altijd terecht kan. Door de gebruiksvriendelijkheid van de applicatie en door veel geautomatiseerde processen, is Denise echter zeer zelfredzaam in Loket.nl.

ā€œMet 150 medewerkers in dienst, kun je niet alles op een kladblaadje bijhoudenā€, lacht Denise. Daarnaast komen er regelmatig nieuwe medewerkers in dienst en heb je ook te maken met bijvoorbeeld vakantiekrachten. ā€œBij het aannemen van nieuwe medewerkers, meld ik de medewerker aan in Loket.nl. In principe zijn er dan al veel standaardvelden gevuld. Ik kan in het begin al aangeven of het gaat om een hulpkracht, parttimer of fulltimer. Dan vul ik de NAW-gegevens van de nieuwe medewerker in. Omdat er al zoveel dingen gestandaardiseerd zijn in de applicatie, komt er eigenlijk automatisch een arbeidscontract uitrollen. Daar hoef ik zelf niets aan te doen. De cao zit er direct aan vast. En op het moment dat ik de geboortedatum invoer, hangt er gelijk een eerste salaris conform cao aan. Op verjaardagen wordt ook automatisch een verhoging gedaan. En verloopt een contract? Dan krijg ik van tevoren een signaal in Loket.nl. Ik ervaar het als bijzonder prettig dat daar allemaal over nagedacht is.ā€

BDO & Jumbo Supermarkt

Altijd inzicht in de actuele roosters en eenvoudig diensten ruilen

ā€œAls een werknemer is aangemeld in Loket.nl, komt hij automatisch de volgende ochtend in R&R en kunnen we die medewerker dus al gaan inplannen op de roostersā€, vertelt Denise. Door de koppeling tussen Loket.nl en R&R wordt er automatisch data, zoals gewerkte uren en personeelsgegevens, tussen de twee systemen uitgewisseld. ā€œWij maken wekelijks de roosters in R&R. Medewerkers werken met een kloksysteem. Dus als ze binnenkomen klokken ze in en als ze naar huis gaan, klokken ze uit. Dit wordt vastgelegd in R&Rā€, legt Denise uit. Natuurlijk controleert Denise de uren wel globaal of er geen gekke dingen in zitten. ā€œIedere dinsdagochtend stel ik de uren vast. Op dat moment worden de uren ook doorgezonden naar BDO voor de salarisuitbetaling.ā€ Die salarisuitbetaling vindt iedere vier weken plaats bij Jumbo Jim Koster.

ā€œDoor de koppeling tussen Loket.nl en R&R wordt er automatisch data, zoals gewerkte uren en personeelsgegevens, tussen de twee systemen uitgewisseld.ā€

ā€œR&R is een software programma waarmee we eigenlijk de juiste medewerker op de juiste plek op de juiste tijd willen inplannen, maar ook tegen de juiste kosten. Dit is met name belangrijk om inzicht te geven in de loonkosten en de productiviteitā€, legt Femke Koster van R&R uit. Doordat Loket.nl en R&R gegevens met elkaar uitwisselen op het gebied van uren en planningen, kan dit verwerkt worden in de uiteindelijke betaling van de medewerkers en op de loonstrook. ā€œEn met de R&R job app hebben medewerkers altijd inzicht in de actuele roosters en kunnen zij eenvoudig diensten ruilen. Heel handigā€, vertelt Femke.

Transparantie en heel veel duidelijkheid

De loonstroken worden voor de medewerkers beschikbaar gesteld in het Werknemerloket. ā€œHet personeel kan digitaal in Loket.nl om gegevens op te halen, zoals de loonstrook, jaaropgaven en andere dingen die zij belangrijk vindenā€, vertelt Ben. Ook arbeidscontracten, beoordelingsgesprekken, verlengingen etc. kunnen medewerkers hier raadplegen in hun digitale personeelsdossier. ā€œWij houden, in verband met de privacywet, de complete personeelsdossiers bij in Loket.nl. We hebben niets meer op onze eigen pc staan. Ik upload alles gelijk in Loket.nl in het digitale dossier van de werknemerā€, aldus Denise. Ben vult aan: ā€œHet HR dossier is op dat moment ook volledig gevuld en toegankelijk voor de werknemer. Je creĆ«ert daar transparantie mee en heel veel duidelijkheid.ā€

Salarisadministratie - Brochure Loket.nl accountantskantoren

Meer weten over Loket.nl?

Download de brochure

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Kies je voor accepteren, dan plaatsen we alle cookies. Kies je voor afwijzen, dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen.

Accepteren Weigeren Meer opties

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Functionele cookies
Arrow down

Functionele cookies zijn essentieel voor het correct functioneren van onze website. Ze stellen ons in staat om basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde gebieden mogelijk te maken. Deze cookies verzamelen geen persoonlijke informatie en kunnen niet worden uitgeschakeld.

Analytische cookies
Arrow down

Analytische cookies helpen ons inzicht te krijgen in hoe bezoekers onze website gebruiken. We verzamelen geanonimiseerde gegevens over pagina-interacties en navigatie, waardoor we onze site voortdurend kunnen verbeteren.

Marketing cookies
Arrow down

Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om relevante advertenties te vertonen aan de individuele gebruiker. Door deze cookies toe te staan, help je ons relevante inhoud en aanbiedingen aan je te vertonen.

Accepteren Opslaan

Aanmelden nieuwsbrief

  • Hidden

Download brochure

Leaflet declareren

Digitaal declareren: de voordelen

Meer gemak, tijd besparen en tevreden medewerkers in een handomdraai? Ontdek vijf positieve effecten in onze handige leaflet.

pop-up whitepaper bewaren medewerkersgegevens nw

Ontdek de regels en richtlijnen over het bewaren van medewerker-gegevens

Bij het in dienst nemen en hebben van medewerkers komen een hoop persoonsgegevens kijken. Digitale dossiers zijn een geschikte manier om documenten met persoonsgegevens veilig te bewaren. Maar hoe lang mag je persoonsgegevens eigenlijk bewaren?

pop-up whitepaper verlof regelen organisatie nw

Wil jij zo min mogelijk tijd kwijt zijn aan de verlofadministratie van je organisatie?

Ontdek in onze whitepaper hoe jij verlof zo eenvoudig en efficiƫnt mogelijk inricht.

Download brochure